Logopedyczny Piotruś. Część II - głoska Ż/RZ

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: KOMLOGO

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 15,57 zł brutto
  • szt.
  • Cena netto: 14,55 zł 17,90 zł
Karty "Logopedyczny Piotruś" i "Memory" to dwie bardzo znane i lubiane przez dzieci (i dorosłych) gry. Materiał obrazkowo-wyrazowy w kartach opracowany jest tak, aby dzieci bawiąc się ćwiczyły poprawną wymowę poszczególnych głosek. Każda talia zawiera ćwiczoną głoskę w różnych pozycjach. W każdej talii znajduje się 13 par kart.




Gry wyrabiają spostrzegawczość, uczą rozwijać skojarzenia, ćwiczą koncentrację uwagi i pamięć. Uczestnicy gier oprócz poprawnego nazywania poszczególnych obrazków mogą ukłądać z nimi wyrażenia 2 wyrazowe, zdania i inne.
Materiał obrazkowo-wyrazowy wykorzystany w talii „Logopedyczny Piotruś. Część II - głoska Ż”  
- NAGŁOS: żuraw, żarówka, żyletka, żółw, rzepa, żyrafa, żuk,
- ŚRÓDGŁOS: grzebień, warzywa, leżak, filiżanka, kałuża, jeżyna,
- 2x Piotruś
Zasady gry:
1. "Logopedyczny Piotruś" - jest to prosta gra w karty przeznaczona już dla dzieci w wieku od 3-4 lat. Może w niej uczestniczyć od 2 do 5 graczy. Do gry należy wykorzystać 25 kart (12 par oraz jednego Piotrusia). Przed przystąpieniem do gry karty należy potasować a następnie rozdać kolejno wszystkim graczom. Można rozdać wszystkie karty, bądź tylko niektóre (w zależności od możliwości i wieku dziecka). Z otrzymanych kart uczestnicy wybierają i odkładają wszystkie pary. Pozostałe karty uczestnicy gry układają w "wachlarz". Następnie każdy gracz wyciąga jedną karę od osoby siedzącej po prawej stronie. Jeśli dobrana karta pasuje do pary z inną posiadaną - całą parę, tak jak w poprzedniej fazie, gracz odkłada na bok. Czynności te wykonują kolejno wszyscy gracze. Dziecko, które pierwsze pozbędzie się wszystkich kart – wygrywa, natomiast dziecko, które pozostanie z Piotrusiem – przegrywa.
2. "Memory" - gra zalecana jest dla dzieci już od 3 roku życia. Może w niej uczestniczyć od 2 do 5 osób. Do gry należy wykorzystać wszystkie 13 par kart. Można też w zależności od wieku i możliwości dzieci wykorzystać mniejszą ilość par. Karty układa się obrazkami do dołu. Karty można ułożyć w rzędach, bądź luźno poukładać na stole. Następnie każdy z graczy (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) odsłania po 2 karty i głośno wymawia ich nazwę. Dziecko, które odkryje dwa takie same obrazki zabiera parę ze stołu. Wygrywa ta osoba, która na po odkryciu wszystkich kart będzie miała najwięcej zebranych par.