LaboLAB moduł MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH
- Dodaj recenzję: (Zobacz recenzje)
- Producent: Learnetic
-
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 3 204,00 zł brutto
- szt.
- Cena netto: 3 129,27 zł 4 390,00 zł 3 849,00 zł
W ramach pracy z modułem MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH uczniowie poznają różnorodność form życia w ekosystemach oraz unikalność sposobów podtrzymania tych form życia. Dowiadują się, że w ekosystemie istnieją siedliska tworzone przez czynniki biotyczne i abiotyczne. Na tym etapie uczniowie powinni już wiedzieć, że wszystkie żywe istoty wymagają tych samych podstawowych zasobów: żywności, wody, schronienia i powietrza. Poszerzeniem tej wiedzy będzie dyskusja o interakcjach, jakie występują, gdy czynniki biotyczne konkurują o uzyskanie tych zasobów.
Uczniowie dyskutują, jak czynniki biotyczne zależą od czynników abiotycznych, takich jak Słońce, woda i powietrze oraz od innych czynników biotycznych, w tym roślin i zwierząt, umożliwiając im wzrost, reprodukcję i przetrwanie.
Poprzez sześć serii działań badawczych uczniowie badają ruch materii oraz obieg energii w ekosystemie. W miarę realizowania tych działań za pomocą takich modeli, jak: sieci pokarmowe, piramidy żywieniowe i eko-kolumny, coraz lepiej rozumieją zjawiska: konkurencji, współzależności i sfer Ziemi.
Na koniec pracy z modułem omawiają wpływ człowieka na ekosystem oraz możliwe sposoby ochrony środowiska naturalnego.
- Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
- Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (stany skupienia opadów i osadów atmosferycznych)
- Ja i moje otoczenie (rośliny trujące oraz zwierzęta jadowite i inne stanowiące zagrożenie dla życia i zdrowia)
- Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; wody stojąco i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; grzyby jadalne i trujące – ich znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; organizmy łąk i pół uprawnych; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
- Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym)
- Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; funkcje pierwiastków i grup związków chemicznych występujących w organizmach; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
- Różnorodność życia:
-
bakterie (miejsce występowania, czynności życiowe, znaczenie w przyrodzie i dla człowieka)
-
różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa i modyfikacje korzeni, łodygi, liści; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka;
-
grzyby (środowisko życia; oddychanie, odżywianie; znaczenie grzybów w przyrodzie i dla człowieka)
-
różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; pierścienice, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki i ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
- Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; określanie cech populacji wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe; odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody)
- Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów)
W związku z powyższym integralną część modułu MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela:
- atrakcyjne symulacjeprzedstawiające zjawiska,
- multimedialne podręczniki ucznia w przystępny sposób tłumaczące analizowane podczas eksperymentów zjawiska,
- multimedialne karty pracy i obserwacji do eksperymentów,
- multimedialne ćwiczenia,
- testy sprawdzające zdobytą wiedzę,
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi, w których nauczyciele znajdą m.in.:
- informacje jak się przygotować;
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia;
- opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.
Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Moduł MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście pomocy wyposażenia pracowni przyrodniczych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
WYKAZ ZAWARTOŚCI ZESTAWU :
l.p. |
nazwa |
ilość |
1 |
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej |
1 |
2 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi |
1 |
3 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie |
1 |
4 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczyciela |
licencja szkolna, bezterminowa |
5 |
- duże wypluwki sowy zawierające m.in. niestrawione resztki pokarmu (pazury , dzioby) |
15 |
6 |
- kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) |
16 |
7 |
- rękawiczki jednorazowe, polietylenowe |
100 |
8 |
- lupy |
16 |
9 |
- plastikowe butelki ze spryskiwaczem do zraszania |
4 |
10 |
- nasiona rzodkiewki |
2 |
11 |
- gleba doniczkowa (poj. 17 L ) |
1 |
12 |
- nawóz w płynie (poj. 250 ml) |
1 |
13 |
- czerwona glina (waga 3,5 kg) w plastikowym wiaderku |
1 |
14 |
- piasek akwariowy (waga 2,2 kg) |
1 |
15 |
- żwir akwariowy (waga 2,3 kg) |
1 |
16 |
- organiczny, bezwonny pokarm dla ryb (waga 2 kg) |
1 |
17 |
- sól (waga 700 g) |
1 |
18 |
- duże, metalowe spinacze do dokumentów, (dł. 2,5 cm) |
24 |
19 |
- kartki (7,5x12 cm) |
100 |
20 |
- bawełniany knot, sznurek (dł. 10 cm) |
20 |
21 |
- cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) |
8 |
22 |
- woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) |
10 |
23 |
- pojemnik plastikowy (poj. 500 ml) |
16 |
24 |
- zamykany plastikowy pojemnik z otworem na dnie (poj. 230 ml) |
20 |
25 |
- kubek plastikowy (poj. 300 ml ) |
25 |
26 |
- plastikowy pojemnik ( poj. 3,5 L ) |
1 |
27 |
- plansza " Sieci i łańcuchy pokarmowe" 70x100 cm |
1 |
28 |
- plansza " Ptaki drapieżne/ Sowy" 70x100 cm |
1 |
29 |
- plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm) |
1 |
30 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne 50x60x30 cm) |
1 |
Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni chemicznej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera:
- materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia
- zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substancji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
- odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne