Sprytne kostki
- Dodaj recenzję:
- Producent: SILCOM
-
-
Historia ceny
- szt.
- Cena netto: 365,04 zł 499,00 zł 449,00 zł
Sprytne kostki to program edukacyjny dla przedszkolaków i uczniów pierwszych trzech klas szkoły podstawowej. Dzieci przyswoją sobie i utrwalą wiedzę i umiejętności, które potrzebne są przed pójściem do szkoły oraz w ciągu pierwszych trzech lat nauki szkolnej. Głównymi motywami pojawiającymi się w programie są interaktywne drewniane kostki oraz liczydło, a więc przedmioty, z którymi uczniowie z pewnością mieli kontakt podczas pierwszych lat nauki.
Nauka przez zabawę
Teoretyczna część zawiera dziewięć podstawowych tematów:
- Alfabet – literom alfabetu towarzyszą obrazki przedstawiające słowa zaczynające się tą literą lub zawierające tę literę.
- Liczby, kolory i kształty – zapoznanie się z liczbami 1-12, poza tym z podstawowymi kolorami i kształtami.
- Liczydło – działa tak samo, jak tradycyjne liczydło, ponadto wynik jest natychmiast wizualizowany.
- Zwierzęta – zarówno domowe, jak i dziko żyjące w naszej strefie klimatycznej oraz zwierzęta egzotyczne.
- Owoce i warzywa – najbardziej znane owoce i warzywa wraz z przedstawieniem ich wyglądu po przekrojeniu.
- Rzeczy wokół nas – środki transportu, domowe sprzęty, ubrania, zabawki, zjawiska przyrodnicze itd.
- Ludzkie ciało – przedstawione są poszczególne części ciała wraz z umiejscowieniem danej części ciała w ludzkim ciele.
- Kalendarz – dni tygodnia, miesiące oraz pory roku.
- Zegar – możliwość dowolnego ustawiania czasu przy pomocy wskazówek (co kwadrans).
Interaktywność
Wszystko, czego dzieci dowiedzą się w części teoretycznej mogą od razu przećwiczyć, grając w 25 różnych gier: Gry z literami – m.in. znajdywanie i uzupełnianie liter w słowach, szukanie słów zaczynających się lub kończących daną literą, układanie liter w słowa. Gry matematyczne – klasyczne zadania liczbowe, uzupełnianie wyników i znaków w zadaniach, porównywanie liczb, uzupełnianie szeregów liczb. Gry logiczne, rozwijające również spostrzegawczość – układanie według wielkości, uzupełnianie ciągów logicznych oraz gry typu memory: z literami, obrazkami lub dźwiękami. Gry z czasem – określanie która godzina, ustawianie czasu na zegarze. Gry z kolorami i kształtami – szukanie różnych kolorów i kształtów, kolorów i rzeczy, przedmiotów i kształtów. Inne gry – układanie obrazków, wskazywanie części ludzkiego ciała, określanie, co jest owocem, a co warzywem.
Większość gier ma do wyboru trzy stopnie trudności.
Za właściwe rozwiązanie dziecko otrzymuje nagrodę w postaci kwiatków, które stanowią informację zwrotną również dla nauczyciela czy rodzica, którzy dowiadują się, co dziecko ćwiczyło, jak często i z jakim sukcesem.
Program można dostosowywać do aktualnych możliwości i potrzeb dziecka, na przykład w matematycznych zadaniach można ustawić zakres liczbowy lub występowanie działań z zerem, zaś w zadaniach z literami można zdecydować, czy mają się pojawiać litery diakrytyczne itp. W polsko-angielskiej wersji można ponadto wybrać język aplikacji (program można wtedy wykorzystać również podczas nauki podstaw języka angielskiego).
Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic dotykowych, może być używany w salach komputerowych.
- | Minimalne wymagania sprzętowe * | procesor Pentium Dual-Core lub wyższy, 2 GB RAM, karta graficzna zdolna do wyświetlania min. 16 – bitowej głębi kolorów, karta dźwiękowa 16-bitowa zgodna z Windows
- | Zalecane wymagania sprzętowe | procesor Intel Pentium i3 lub wyższy, 4 GB RAM, karta graficzna zdolna do wyświetlania min. 24 – bitowej głębi kolorów, karta dźwiękowa 16-bitowa zgodna z Windows
- | Obsługiwane systemy operacyjne | Windows 7/Windows 8/Windows 10 PL
* brak gwarancji, że aplikacja będzie działała optymalnie