LaboLAB moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT
- Dodaj recenzję: (Zobacz recenzje)
- Producent: Learnetic
-
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 4 007,00 zł brutto
- szt.
- Cena netto: 3 949,59 zł 5 490,00 zł 4 858,00 zł
Podczas pracy z modułem STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.
W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
- Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
- Ja i moje ciało (układy budujące organizm człowieka oraz narządy zmysłów; współdziałanie zmysłów smaku i węchu; zasady ochrony zmysłów wzroku i słuchu)
- Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
- Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
- Różnorodność życia:
-
różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- budowa nasion, korzeni, łodygi, liści, kwiatów; rozmnażanie roślin; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; budowa owoców i rozprzestrzenianie się roślin)
-
różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie mięczaków w przyrodzie i dla człowieka; ryby, płazy i gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki jako zwierzęta stałocieplne, ich rozmnażanie i rozwój; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, cechy wspólne ssaków, różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych; różnorodność zwierząt kręgowych)
-
Organizm człowieka ( układ nerwowy- elementy ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego; budowa i funkcje narządów zmysłów –oko, ucho; zmysł równowagi, smaku, węchu i dotyku- umiejscowienie receptorów)
W związku z powyższym integralną część modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela:
- atrakcyjne symulacjeprzedstawiające zjawiska,
- multimedialne podręczniki ucznia w przystępny sposób tłumaczące analizowane podczas eksperymentów zjawiska,
- multimedialne karty pracy i obserwacji do eksperymentów,
- multimedialne ćwiczenia,
- testysprawdzające zdobytą wiedzę,
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi, w których nauczyciele znajdą m.in.:
- informacje jak się przygotować;
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia;
- opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.
Przykładowa symulacja: https://www.mauthor.com/present/6395441466572800
Przykładowa (3-częściowa) karta obserwacji: https://www.mauthor.com/present/6114650975109120
Przykładowa karta pracy: https://www.mauthor.com/present/5000142663712768
Przykładowy test weryfikujący zdobytą wiedzę: https://www.mauthor.com/present/4615483245199360
Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście pomocy wyposażenia pracowni przyrodniczych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
WYKAZ ZAWARTOŚCI ZESTAWU :
l.p. |
nazwa |
ilość |
1 |
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej |
1 |
2 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi |
1 |
3 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie |
1 |
4 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczyciela |
licencja szkolna, bezterminowa |
5 |
- mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem |
1 |
6 |
- zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku |
1 |
7 |
- preparat: oko krowy |
2 |
8 |
- preparat: mózg owcy |
1 |
9 |
- preparat: kałamarnica |
10 |
10 |
- olejek goździkowy (poj. 7 ml) |
1 |
11 |
- olejek miętowy (poj. 7 ml) |
1 |
12 |
- nożyczki sekcyjne (niklowane) |
8 |
13 |
- skalpel ze stali nierdzewnej (niesterylny) |
1 |
14 |
- plansza sekcyjna (budowa oka krowy) |
1 |
15 |
- plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) |
8 |
16 |
- okulary ochronne (duże ) |
1 |
17 |
- okulary ochronne, wentylowane |
30 |
18 |
- grube rękawiczki jednorazowe do celów laboratoryjnych |
300 |
19 |
- diagnostyczna latarka lekarska |
8 |
20 |
- latarka LED (z bateriami ) |
1 |
21 |
- niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) |
1 |
22 |
- kleszczyki |
8 |
23 |
- lupy |
32 |
24 |
- szklana podkładka |
10 |
25 |
- nasiona czerwonej fasoli |
120 |
26 |
- nasiona rzodkiewki |
2 |
27 |
- jedwabny kwiat lilii tygrysiej |
2 |
28 |
- zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych |
8 |
29 |
- 4-kolorowy zestaw masy Playfoam |
1 |
30 |
- ręczniki papierowe (rolka) |
1 |
31 |
- torebki papierowe |
50 |
32 |
- waciki bawełniane (kulki ) |
300 |
33 |
- papier ścierny (arkusz 5x5 cm ) |
4 |
34 |
- tacki ze styropianu |
24 |
35 |
- strunowe woreczki foliowe "strunowe" (duże) |
20 |
36 |
- strunowe woreczki foliowe (małe) |
32 |
37 |
- strunowe woreczki foliowe (średnie) |
32 |
38 |
- kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) |
32 |
39 |
- kubki plastikowe (poj. 750 ml) |
10 |
40 |
- pojemnik (poj. 3,7 L ) |
3 |
41 |
- pinezki |
100 |
42 |
- drewniane klamry |
18 |
43 |
- plansza dydaktyczna "Komórki i tkanki" |
1 |
44 |
- plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm) |
1 |
45 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne 50x60x30 cm) |
2 |
Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni chemicznej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera:
- materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia
- zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substancji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
- odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne