Program Edukacyjny Dla Dzieci PROGRES

  • szt.
  • Cena netto: 39,84 zł 49,00 zł

Progres jest narzędziem wspierającym wszechstronny rozwój funkcji odpowiedzialnych za szybką i efektywną naukę dzieci i młodzieży. Posiada atrakcyjną formę poprzez wykorzystanie nowoczesnego środka edukacyjnego jakim jest komputer. Rozwój oparty o zabawę i współzawodnictwo, wyzwala pozytywne emocje, pozwala odnieść sukces, podnosi motywację i chęć do dalszego działania.
Kierowany jest do uczniów w wieku 6-15 lat w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny dziecka i rozwija go wszechstronnie.


Ćwiczenia kształtują:
-    umiejętności językowe
-    czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
-    zdolności wzrokowo-słuchowe
-    wyobraźnię
-    koncentrację uwagi
-    spostrzegawczość i szybkość reakcji
-    myślenie logiczne
-    umiejętności pamięciowe
-    liczenie i myślenie matematyczne

Fragment recenzji:
?Tak więc program Progres autorstwa D.Rudzińskiej ?Friedel jest niewątpliwie programem wspierającym rozwój dzięki tworzeniu odpowiednich warunków oraz stosowaniu konkretnych oddziaływań terapeutycznych.    Warto również podkreślić iż odbiorcami programu jest bardzo szeroka grupa uczniów ? zarówno jeśli chodzi o rodzaj problemu szkolnego ucznia, jego nasilenie jak i wiek ewentualnych użytkowników.?

dr. Iwona Lindyberg
Uniwersytet Gdański

 


Zawartość merytoryczna jest wynikiem zbierania wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku, ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak również z dziećmi wybitnie zdolnymi. Program realizuje zadania Treningu Globalnego Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży.
Jest narzędziem do osiągania sukcesu, jakim jest wszechstronny rozwój ucznia i jego umiejętności. Program jest przeznaczony do wykorzystania zarówno w szkole jak i w warunkach domowych.

 

 

Szczegółowy opis programu komputerowego PROGRES

 

 

PRZEZNACZENIE
Program Komputerowy Wspomagający Rozwój narodził się z wiedzy, doświadczeń w pracy  i obserwacji rozwoju dzieci. Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich uczniów w wieku 6-15 lat w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny dziecka i rozwija go wszechstronnie.


ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA
Jest wynikiem zbierania wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku, ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak również z dziećmi wybitnie zdolnymi. Oparta jest o wiedzę teoretyczną zawartą w wielu publikacjach naukowych na temat rozwoju dzieci oraz o metody i formy pracy wypracowane przez autorkę. Główną koncepcją jest Trening Globalny Wspierania Rozwoju dzieci i młodzieży. Program Komputerowy realizuje zadania Treningu Globalnego i zawarty jest w jego strukturze. Traktowany jest jako narzędzie pomocnicze do osiągania sukcesu, jakim jest wszechstronny rozwój ucznia i jego umiejętności. Program jest przeznaczony do realizacji w szkole, wraz z nauczycielem jako towarzyszem treningu, który wzmacnia sukcesy, poświęca uwagę i czas. Program zalecany jest również do używania w warunkach domowych przy udziale rodziców i opiekunów, jako kontynuacja procesu rozwijającego prowadzonego przez szkołę.


ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄ
-    umiejętności językowe
-    czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
-    zdolności wzrokowo-słuchowe
-    wyobraźnię
-    koncentrację uwagi
-    spostrzegawczość i szybkość reakcji
-    myślenie logiczne
-    umiejętności pamięciowe
-    liczenie i myślenie matematyczne

 

ZASTOSOWANIE
Program powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest w szczególności przydatny w przypadkach:   
-    dzieci z problemami szkolnymi powodującymi trudności, deficyty, frustracje, brak równowagi emocjonalnej, brak motywacji do nauki;
-    dzieci z dysleksją;
-    dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
-    dzieci z problemami ruchowymi oraz z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchową;
-    dzieci zdolne mogą dzięki Programowi Komputerowemu Wspierającemu Rozwój przyspieszyć tempo nauki;
 

Deficyty najczęściej występujące u dzieci:
-    brak koncentracji uwagi;
-    brak koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
-    słabe procesy pamięciowe;
-    powolny proces przetwarzania informacji;
-    zaburzona analiza i synteza wzrokowa i słuchowa;
-    nadpobudliwość psychoruchowa;
-    brak równowagi emocjonalnej;
-    brak sukcesów szkolnych, frustracje, brak motywacji do nauki;

ZASTOSOWANE METODY
Do opracowania programu wykorzystano techniki pracy terapeutycznej oparte na metodach:
-    Metody Dobrego Startu
-    Sensorycznej Integracji Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona
-    Metody 18 struktur Wyrazowych
-    Metody relaksacyjne ? muzykoterapia

Realizacja ćwiczeń w Programie Wspierającym Rozwój to trening sensoryczny przygotowujący centralny układ nerwowy do pracy intelektualnej.


Zadania w Programie prowadzą do podniesienia poziomu:
-    koncentracji uwagi,
-    koordynacji wzrokowo -ruchowo-słuchowej,
-    spostrzegawczości,
-    różnicowania wzrokowego i słuchowego,
-    analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej,
-    procesów logicznego myślenia,
-    szybkości reakcji na bodźce,
-    procesów pamięciowych,
-    czytania, pisania,
-    liczenia - myślenia matematycznego,
-    kształtowania wyobraźni,
-    procesów językowych,


AKTYWNOŚCI PODEJMOWANE PRZEZ UCZNIA W PROGRAMIE KOMPUTEROWYM WSPIERAJĄCYM ROZWÓJ
Aktywności podejmowane przez ucznia podczas realizacji zadań programu to:
-    słuchanie
-    czytanie
-    mówienie
-    liczenie
-    myślenie logiczne
-    zapamiętywania
-    aktywność analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetycznego.

 
STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI
Program umożliwia dostosowanie stopnia trudności zadań do aktualnych możliwości użytkownika. Można tak dobrać trudność każdego zadania, by zadanie zakończyło się sukcesem i przyniosło duży ładunek pozytywnej energii budującej wysoki poziom motywacji ucznia do pracy.

REALIZACJA PROGRAMU
Sposób realizacji programu (interfejs, komunikacja, udzielanie odpowiedzi, wyniki) dostosowane są też do potrzeb i wymagań dzieci. Wszystkie zadania i ćwiczenia są szczegółowo opisane i omówione przez występujące w programie postacie. W każdym momencie realizacji zadań programu użytkownik widzi w jakiej grupie ćwiczeń się znajduje.
Każda część programu jest prowadzona przez trenera, który jest widoczny na ekranie podczas realizacji ćwiczenia jak również czyta on polecenia. W każdym momencie realizacji ćwiczeń Użytkownik może skorzystać z ćwiczeń ruchowych, jak również ma bezpośredni dostęp do Treningu emocji. Wyniki można drukować, co ma istotne znaczenie w tak zwanym zatrzymaniu chwili, szczególnie tej przynoszącej sukces i radość. Praca z programem odbywa się w przyjemnej bezstresowej atmosferze. Nowoczesna multimedialna forma realizacji łączy w sobie bogatą zawartość merytoryczną z atrakcyjną zabawą z komputerem. Dziecka nie trzeba zmuszać do wykonywania ćwiczeń ? wykonuje je  samodzielnie z przyjemnością, ciesząc się z osiąganych postępów.

Konstrukcja Programu Komputerowego Wspierającego Rozwój pozwala też na wspólną zabawę dzieci i rodziców. Takie zachowania pogłębiają więzy rodzinne i najbardziej stymulują do pracy.
PODSUMOWANIE
Program komputerowy Wspierający Rozwój to wszechstronna i wieloprofilowa pomoc stymulująca rozwój procesów intelektualnych i umysłowych. Prowadząca poprzez trening do prawidłowych funkcji nauki i efektywnego uczenia się.