UWAGA SŁUCHOWA PRO to ponad 400 specjalistycznie przygotowanych
programów, opracowanych pod kątem terapii zaburzeń takich jak: autyzm,
zespół Aspergera, zespół Downa, mózgowe porażenie dziecięce, ADHD, ADD,
zaburzenia mowy i języka, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja,
dyskalkulia, dysortografia) oraz wspomagających naukę 7 języków obcych.
Program zawiera zestaw ćwiczeń ułożonych zgodnie z metodyką terapii
pedagogicznej, jednak stanowią one jedynie sugestię do prowadzonych zajęć.
Istnieje wiele sposobów jego wykorzystania, w zależności od przypadku oraz
potrzeb. Program zawiera gotowe programy terapeutyczne opracowane z myślą
o konkretnych dysfunkcjach, ale pozwala również (po II stopniu szkolenia) na
ułożenie indywidualnego programu terapeutycznego dla określonego pacjenta.
Ponieważ to właśnie indywidualny terapeuta/nauczyciel znający dziecko
i pracujący z nim na co dzień, jest w stanie ułożyć najbardziej dopasowany
plan działania.
O METODZIE
Metoda prof. Alfreda Tomatisa to trening kształcenia uwagi słuchowej i modyfikacji słyszenia na poszczególnych częstotliwościach, co wpływa zarówno na poprawę percepcji słuchowej, jak i na trwałą modyfikację głosu. Profesor Alfred Tomatis udowodnił, że narząd słuchu w znacznym stopniu oddziałuje na zmysł równowagi, koncentrację, koordynację ruchową, a także na napięcie mięśniowe. Przy pomocy odpowiednio filtrowanych dźwięków muzyki Mozarta i chorałów gregoriańskich stymulowane są ośrodki w korze mózgowej. Dzięki temu zwiększa się wydajność recepcyjna mózgu oraz polepsza percepcja bodźców zewnętrznych, co umożliwia pacjentowi wyższy poziom funkcjonowania w sferze motorycznej, językowej, komunikacyjnej i społecznej. Terapia jest odpowiednia dla odbiorców w różnym wieku. Doskonale sprawdza się w pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi.
ZASTOSOWANIE
- terapia trudności szkolnych, takich jak: dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia,
- terapia pacjentów z zespołem Downa, zespołem Aspergera, autyzmem, ADHD, mózgowym porażeniem dziecięcym,
- wspomaganie nauki 7 języków obcych (angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, chińskiego, arabskiego, rosyjskiego) – w czasie krótszym o 26%,
- wsparcie konkretnych sprawności i obszarów: czytanie, pisanie, logiczne myślenie, rozwój mowy, funkcje słuchowo-językowe, komunikacja werbalna, motoryka duża i mała, lateralizacja prawouszna, koncentracja, pamięć,
- edukacja włączająca, wyrównywanie szans edukacyjnych,
- wspomaganie umiejętności uczenia się.